'
Научный журнал «Вестник науки»

Режим работы с 09:00 по 23:00

zhurnal@vestnik-nauki.com

Информационное письмо

  1. Главная
  2. Архив
  3. Вестник науки №11 (44) том 3
  4. Научная статья № 6

Просмотры  165 просмотров

Салимова Д.И., Иброхимжанова Г.А.

  


ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРДА МУСИҚАНИНГ АҲАМИЯТИ *

  


Аннотация:
в данной статье рассматриваются значение музыки в развитии образования и социальных отношений   

Ключевые слова:
социальные общества, потребность, социальное развитие, музыка, социальная работа   


УДК 1

Салимова Д.И.

Низомий номидаги ТДПУ,

Ижрочилик махорати ва маданияти кафедраси ўқитувчиси

(Узбекистан, г.Ташкент)

 

Иброхимжанова Г.А.

Низомий номидаги ТДПУ, Мусика назарияси

ва методикаси кафедраси катта ўқитувчи

(Узбекистан, г.Ташкент)

 

ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРДА МУСИҚАНИНГ АҲАМИЯТИ

 

Аннотация: в данной статье рассматриваются значение музыки в развитии образования и социальных отношений.

 

 Ключевые слова: социальные общества, потребность, социальное развитие, музыка, социальная работа.

 

Таълим-тарбия соҳасини ривожлантириш, турли давлат-жамият ижтимоий институтларни шакллантиришда мусиқа жамият ривожланишига кўра шаклланади.

Инсоний жамият - катта, мураккаб, кўп қиррали, кўп маданиятли тизимдир. Аксарият одамлар бир вақтнинг ўзида оила, иш, қўшнилик жамияти, турли ижтимоий жамиятлар, ўртоқлик, ширкатлар жамиятида яшайдилар.

Инсон - мураккаб ижтимоий мавжудот бўлиб, унда кўп қиррали ижтимоий ҳодисалар мавжуд. Унинг ижтимоий ривожланиши учун мусиқанинг аҳамияти катта.

Мусиқа фани инсон ўрганадиган фанлар орасида ўз ўрнига эга ва инсоннинг ҳаётий дунёсини, унинг табиий, ижтимоий ва фаолият имкониятларини такомиллаштиришга ҳаракат қилади.

Мусиқа ижтимоий муносабатларда зарурий илмий асосни мустаҳкамлаш, шахснинг турли яшаш жойларида ўзига хос тарзда ривожланиши учун қулай ахлоқий-психологик шароитлар яратишга ёрдам беради. Ҳозирги вақтда глобаллашув ва интеграция жараёнлари биринчи ўринда туради, миллатлараро, ижтимоий-маданий ҳамкорлик, таълим соҳалари шахсий маънолар билан тўлдирилган ҳолда янги турда тасдиқланади. Шахснинг яшаш жойидаги муҳит, унинг ижтимоийлашуви, ахлоқий муносабатлари, хулқ-атвори ва мулоқот қобилиятлари, ижтимоий фаолият тажрибасига фаол таъсир кўрсатади.

Сўнгги йилларда рўй бераётган ижтимоий-иқтисодий ўзгаришлар таълим-тарбия тизимини ислоҳ қилиш, ижтимоий сиёсат ва маънавий ҳаётдаги барқарорлик ва ижобий йўлларни излаш, жамиятнинг турли тузилмаларида шахснинг ўз-ўзини англаши учун қулай ахлоқий-психологик шароитлар яратиш билан боғлиқ бўлиб, аҳоли билан ижтимоий-тарбия ишларини аҳамиятли ва сифатли даражада янги ғоялар, назариялар ва концепцияларига бўлган талаб даражасида ривожлантириш кераклигини белгилаб беради.

Яшаш жойидаги ижтимоий-тарбиявий ишларга барча ёндашувлар, келишмовчиликларни мутахассислар кучли тарбия воситаси сифатида тан оладилар, бундай муҳит инсон шахсига кучли таъсир кўрсатади. Агар одам бу муҳитдан яккаланиб қолса, у билан муайян ҳудудда бирга яшайдиган одамлар билан ўзаро ҳамкорлик, ўзаро манфаатдорлик муносабатлари умумий бўлади, ёки у ўз ҳаёт йўлида учрайдиган одамлар тақдирига масъулиятли, жавобгар шахс бўлиб тарбияланади. Унинг ҳаёт билан алоқаси чуқур ва мустаҳкам бўлади. У ёмон хулқ-атвор, бегонасираш ва ўзини йўқотиб қўйишдан ҳимояланган бўлади. Ҳар доим ҳам оилада жамиятнинг ижтимоий, сиёсий ва иқтисодий ҳолати ва унда юз бераётган ўзгаришларга қадрият сифатида алоҳида эътибор қаратилмайди.

Мусиқа машғулотларлари педагогиканинг дидактик назарияси ва тамойиллари асосида тузилади. Мазкур тамойиллар мусиқа раҳбари ҳамда бола томонидан бажариладиган барча таълим асослари - машғулотлар мазмунининг методлари ва машғулотларларнинг тузилишидаги асосий талаблар ва унинг йўналишларини белгилаб беради. Мазкур тамойиллар асосан, ўқув материалларини қўллаш, мусиқа машғулотлари (дарслари) мазмуни ва режасини тузиш жараёнида қўлланади. Юқоридаги қайд этилган умумдидактик тамойиллар бир-бири билан узвий боғлиқ бўлиб, миллий хусусиятларини асос қилган ҳолда мусиқа фаолияти изчиллигини таъминлайди.

Мусиқа турли ижтимоий йўналишдаги ҳаракатлар ва дастурларни ёритиб беради ва амалга оширади, улар шахсларнинг ташаббуси, ижтимоий-педагогик қўллаб-қувватлаш ва хайрия, тизимли ахлоқий ва педагогик барқарорлик сифатларини, одамнинг ижтимоий муҳитдаги инсоний муносабатларини шакллантиради. Шунинг учун шахснинг ўз-ўзини ривожлантириш самарадорлигини ошириш, унинг ижтимоий муҳитда ва аввало унинг муносабатларида мусиқа салоҳиятидан фойдаланишга алоҳида аҳамият берилади.

 

СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ:

 

Азизходжаева Н.Н. Педагогик технологиялар ва педагогик маҳорат.– Т.: Молия, 2003. – 192 б.

The Importanke of Musik. A National plan for Musik education.

The future of music making and music education in a transformative digital world UNESCO Observatory, Faculty оф Architecture, Building and Planning, The University of Melbourne refereed e-journal Vol 2. Issue 2. December 2011

 

Salimova D.I.

Teacher of the Department of Performing Arts and Culture,

Tashkent State Pedagogical University named after Nizami

(Uzbekistan, Tashkent)

 

Ibroximjanova G.A.

Nizami Tashkent State Pedagogical University,

Department of Music Theory and Methods great teacher

(Uzbekistan, Tashkent)

 

THE IMPORTANCE OF MUSIC IN SOCIAL RELATIONS

 

Abstract: this article examines the importance of music in the development of education and social relations.

 

Keywords: social societies, need, social development, music, social work.

  


Полная версия статьи PDF

Номер журнала Вестник науки №11 (44) том 3

  


Ссылка для цитирования:

Салимова Д.И., Иброхимжанова Г.А. ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРДА МУСИҚАНИНГ АҲАМИЯТИ // Вестник науки №11 (44) том 3. С. 30 - 33. 2021 г. ISSN 2712-8849 // Электронный ресурс: https://www.вестник-науки.рф/article/4928 (дата обращения: 26.04.2024 г.)


Альтернативная ссылка латинскими символами: vestnik-nauki.com/article/4928



Нашли грубую ошибку (плагиат, фальсифицированные данные или иные нарушения научно-издательской этики) ?
- напишите письмо в редакцию журнала: zhurnal@vestnik-nauki.com


Вестник науки СМИ ЭЛ № ФС 77 - 84401 © 2021.    16+




* В выпусках журнала могут упоминаться организации (Meta, Facebook, Instagram) в отношении которых судом принято вступившее в законную силу решение о ликвидации или запрете деятельности по основаниям, предусмотренным Федеральным законом от 25 июля 2002 года № 114-ФЗ 'О противодействии экстремистской деятельности' (далее - Федеральный закон 'О противодействии экстремистской деятельности'), или об организации, включенной в опубликованный единый федеральный список организаций, в том числе иностранных и международных организаций, признанных в соответствии с законодательством Российской Федерации террористическими, без указания на то, что соответствующее общественное объединение или иная организация ликвидированы или их деятельность запрещена.